Frokostseminar CIENS; Forskning og innovasjon basert på gode data om vær og klima

Hvordan kan frie data som er lett tilgjengelige skape nye produkter og tjenester? Få innsikt i hvordan Meteorologisk institutt (MET) og samarbeidspartnere genererer og formidler vær- og klimadata, produkter og tjenester, og hvordan forskning og utvikling i samarbeid med brukermiljøene, åpner opp for nye muligheter.

CIENS: www.ciens.no

Invitasjon, CIENS frokostseminar

CIENS inviterer til frokostseminar med tema: Forskning og innovasjon basert på gode data om vær og klima

På programmet:

• Hva er "Science for service"? Om verdikjeden og hvordan MET sørger for en forskningsdrevet utvikling av tjenester. Øystein Hov, MET
  • Hvordan MET jobber med operasjonalisering av forskningsresultater i værtjenesten. Jørn Kristiansen, MET
  • Prosjektet MIST (Meteorologisk Informasjon for Statkraft) som eksempel på forskningsdrevet tjeneste. Gaute Lappegaard, Statkraft
  • Bruk av MET data og Diana i undervisning og forskningssamarbeid Thomas Spengler, UiB

Tid og sted:  Onsdag 24/8 klokken 08:30 – 10:00 (lett frokost fra 08:15), Forskningsparken, Blindern, Oslo, møterom Faros.

Vel møtt!

Last ned invitasjon og program (pdf)

Påmelding av hensyn til frokostservering er nødvendig, og gjøres elektronisk på lenken under.

Meld deg på frokostseminaret: http://CIENSfrokost2408.speedsurvey.com

OM CIENS: CIENS er et strategisk samarbeid mellom forskningsinstituttene CICERO, MetNo, NIBR, NILU, NINA, NIVA, TØI og Universitetet i Oslo. Les mer om CIENS samarbeidet på www.ciens.no.

Publisert 4. aug. 2016 15:58 - Sist endret 12. okt. 2020 10:33