English version of this page

"Deja-vu i SFF-tildeling" – artikkel i geoforskning.no

Artikkel om de to nye SFF-sentrene med geofaglig relevans skrevet av Ronny Setså på netttedet geoforskning.no.

Professorene Trond Torsvik og Stephanie Werner skal lede det nye SFF-senteret Centre for Planetary Habitability. Foto: UiO

Blant de ni nye SFF-sentrene som er tildelt finansiering av Norges forskningsråd tidligere i høst, er det to med geofaglig relevans i henholdsvis Tromsø og Oslo.

Slik var det også for ti år siden da Senter for arktisk gasshydrat, miljø og klima (CAGE) og Senter for Jordens utvikling og dynamikk (CEED), skriver Ronny Setså i en artikkel på geoforskning.no.

Les hele artikkelen på forskning.no:

Deja vu i SFF-tildeling, geoforskning.no, 29.11.2022

Se også:

Hva gjør en planet beboelig? Nytt senter skal lete etter svar. Titan.uio.no, 23.9.2022

Publisert 30. nov. 2022 12:01 - Sist endret 5. des. 2022 15:01