To nye medarbeider i PharmaSafe gruppen

Vi har stor glede av å ønske Erika Olsson og Ali Mohamad Ali velkommen til PharmaSafe gruppen.

Erika Olsson har fått PhD fra Universitetet i København og hennes veileder var Sofia Kälvemark Sporrong. Hun forsket på inflyttelse av generiske medikamenter på daglig apotek praksis. I fritiden Erika elsker samtidsdans, stand up comedy og avslappende momenter med venner og familie.

Erika kommer til å jobbe i 50% stilling i PharmaSafe gruppen og vi er veldig stolte over å ha henne jobbe med oss.

Ali er ferdigutdannet som farmasøyt ved UIO i 2011 og er for tiden siste års legestudent. Sin masteroppgave ble gjennomført ved Rikshospitalet innen farmakologi, han så på farmakodynamikk og farmakokinetikk av Mycophenolic acid hos levertransplanerte pasienter. Han har jobbet i apotek siden 2010 og på Ahus ved akuttpsykiatrisk avdeling som legevikar siden 2015. Han har samarbeidet med Apokus som fagrådgiver i flere kurs og holder foredrag for farmasøyter, sykepleiere og andre apotekansatte ved Vitusapotekene. Forskningen sini PharmaSafe er innen svangerskapskvalme og legemidler til gravide.

Ali kommer til å jobbe i 30% stilling i PharmaSafe gruppen og vi er veldig stolte over å ha ham jobbe med oss.

Publisert 12. apr. 2016 15:11 - Sist endret 13. apr. 2016 11:13