Et blikk inn i fremtidens apotek?

Om NFIF gjesteforelesningen med Dr. Ross T. Tsuyuki: Hvilke roller kanadiske farmasøyter har i dag og hvordan de har jobbet for å utvikle nye offentlige pasienttjenester i apotek.

Dr. Ross T. Tsuyuki.

Photo: private.

Farmasøytisk institutt i Oslo og Senter for farmasi i Bergen hadde i februar besøk av doktor Ross T. Tsuyuki, en anerkjent professor og farmasøyt fra Alberta, Canada. Forelesning ble organisert og finansert av Nasjonal forskerskolen i farmasi (Norwegian PhD School of Pharmacy). Han holdt et svært inspirerende foredrag om hvilke roller kanadiske farmasøyter har i dag og hvordan de har jobbet for å utvikle nye offentlige pasienttjenester i apotek.

Bich Thuy Truong, stipendiat, og Hilde Ariansen, lektor II, Farmasøytisk institutt, Universitetet i Oslo, skriver om foredraget på Norsk Farmasøytisk Tidsskrift Publisert i NFT nr 4/2016 side 27 (28.04.2016).

Publisert 11. mai 2016 05:51 - Sist endret 25. nov. 2022 07:35