LØP for LAB

5. september kl 13 vil studenter og ansatte ved Farmasøytisk institutt sette sitt preg på Blindern campus når de stiller opp i veldedighetsløpet LØP for LAB!

Foto: Farmasøyter uten Grensers studentgruppe UiO

Campus rundt

Løpet starter på Fredrikkeplassen kl 13, og deltagerne - som selv har skaffet seg sponsorer - vil forflytte seg en eller flere ganger gjennom løypa som er en drøy kilometer lang. Noen går, noen løper - og vår egen OL-sølvmedaljevinner Bartosz Piasecki vil kanskje fekte seg fram gjennom løypa? Kom og se selv!

Vil bidra til bedre legemiddelbehandling

Inntektene fra løpet, som arrangeres av Farmasøyter Uten Grensers studentgruppe ved UiO, går til etablering av et laboratorium for diagnostiske analyser ved et helsesenter i Sido i Mali.

For helsesenteret er det viktig å ha dette laboratoriet for korrekt diagnostisering og dermed riktig legemiddelbehandling.

Samarbeidsprosjekt mellom farmasistudenter i Oslo og Bamako

Gjennom prosjektet ”Pharma Aide Mali-Norvège” har farmasistudenter ved Universitetene i Bamako (Mali) og Oslo i flere år samarbeidet om å oppgradere helsesentre på landsbygda i Mali. Jevnlig reiser representanter fra studentgruppa i Oslo til Mali for å følge opp prosjektet og fremme det gode samarbeidet ytterligere.

Farmasøyter Uten Grensers studentgruppe ved UiO ble startet i 2007 og vant i 2010 pris for ”Årets studentgruppe” ved UiO.

Publisert 31. aug. 2012 16:07 - Sist endret 30. jan. 2017 11:02