UiO-pris gikk til Farmasøyter Uten Grensers studentgruppe UiO for "Løp for Lab"!

Veldedighetsløpet "Løp for Lab" var en suksess. Det hadde også juryen for Årets studenforening merket seg.

Årets enkelttiltak: Løp for Lab av Farmasøyter Uten Grenser Studentgruppe (FUG)
Den 5. september 2012 arrangerte FUG studentgruppe løpet «Løp for Lab» for alle ansatte og studenter ved Farmasøytisk institutt. Formålet med løpet var å samle inn penger for å opprette en diagnostisk lab ved helsesenteret i Sido i Mali. Løpet ble arrangert på campus ved UiO og for hver runde deltakerne gjennomførte ble det samlet inn 50 kroner. Til sammen ble det løpt, syklet og gått 329 kilometer. Det innsamlede beløp ble totalt 48 659 kroner.

Løp for Lab var et tiltak som engasjerte både studenter og ansatte. Arrangementet gjør det mulig for Farmasøyter uten Grenser å bedre helsen til befolkningen på landsbygda i Mali. Løp for Lab viser at studentengasjement både er gøy og nyttig!

I tillegg til blomster, diplom og velfortjent hederlig omtale mottok studentgruppa en sjekk på kr 5000.

Publisert 6. sep. 2013 15:33 - Sist endret 16. apr. 2021 06:14