Farmasiringen

Etter flere forsøk får endelig farmasistudiet ved Universitetet i Oslo en egen studiering som vil tilbys ferdige kandidater og mastere i farmasi. Ringen er formgitt etter den gamle stiftelsesringen til Studentforeningen Veneficus. Nå kan ringen bestilles!

Den originale stiftelsesringen fra 1935. Foto: Veneficus

Den mystiske stiftelsesringen til Studentforeningen Veneficus har vært savnet i mange år, men i 2014 ble den gjenfunnet i Farmasibygningen. Etter et vellykket samarbeid mellom Veneficus og Norsk Farmasøytisk Selskap vil kopier av av denne ringen tilbys for salg til farmasøyter som har sin utdanning fra Farmasøytisk institutt.

Design og materiale

Farmasiringen er av svensk design og opphav, og ringens motiv viser to slanger som sprøyter gift ned i et beger. Hver ring vil bli produsert etter kjøpers ringstørrelse og ønske om materialer. Selve originalringen er av gull, men det kan velges andre metaller og eventuelt en edelsten. Du kan også få gravert ringen om ønskelig.

Metaller

• Gull (18K/750)
  • Roségull (14K/585)
  • Hvitt gull (14K/585)
  • Sterling sølv (925S)

Edelsten (valgfritt)

• Diamant
  • Safir
  • Rubin
  • Smaragd

Gravering (valgfritt)

• Gradsnavn (Master i farmasi eller Cand.pharm.) + avgangsår

Bestillingsinformasjon

Bestillingsinformasjon finner du på nettsiden til Veneficus.

Av Stian Holm Skjelberg, Veneficus
Publisert 8. jan. 2015 11:04 - Sist endret 23. juni 2023 06:28