Møteinnkalling 25. januar 2017

Onsdag 25. januar 2017 kl.13-15, Grupperom 298B, Farmasøytisk institutt


SAKSLISTE

Sak-SU 1-17 Godkjenning av møteinnkalling og agenda

Sak-SU 2-17 Referat fra møtet 07.12.16

Godkjent på sirkulasjon

Sak-SU 3-17 Referat og orienteringssaker

a) Oppstartsmøte for Programrådgivergruppen 13.januar 2017(referat)

b) Revidert tidsplan for InterAct og videre arbeid med emnebeskrivelsene på 2. og 3.studieåret (orienteringssak)

MN-fakultetet har kommet med en ny revidert tidsplan for InterAct for 2017. Se vedlagt. I henhold til tidsplanen skal alle nye emner for 2 og 3. året være ferdigbehandlet ved instituttet og meldt inn til MN-fakultetet på emneskjema innen 15.april 2017. Før 1.oktober 2017 skal alle emnene for de 3 første årene også være publisert på engelsk.

Sak-SU 4-17 Endelig tilbakemelding på LUBer for FARM3100 - Farmakognosi (vedtakssak)

I møtet av 9.november 2016, Sak-SU 42-16, gikk Studieutvalget igjennom oppdaterte LUBer for FARM3100 – Farmakognosi. Studieutvalget vedtok på møtet at: «Studieutvalget støtter det fremlagte forslaget til LUBer, men mener at den andre LUBen «kan du klassifisere farmasøytisk viktige naturstoffer i deres respektive naturstoffklasse» kan dekkes gjennom de andre LUBene i emnet og derfor bør utgå.» Studieutvalget har nå mottatt reviderte LUBer for emnet. Se vedlagt.

Sak-SU 5-17 Tilbakemelding på LUBer for FARM3120 – Legemiddelbruk og folkehelse (vedtakssak)

I møtet av 16.juni 2016, Sak-SU 19-16, gjennomgikk Studieutvalget LUBer og Kort om emnet for de 6 første semestrene av revidert studieplan. Vi har nå mottatt reviderte LUBer og Kort om emnet på de tilbakemeldingene som ble gitt for emnet FARM3120 – Legemiddelbruk og folkehelse. Se vedlagt.

Sak-SU 6-17 Videre arbeid med revidering av studieplanen 7.semester (diskusjonssak) (forts. Sak-SU 47-16)

Vi må nå få på plass emnekomiteene for emnene FARM4100 – Persontilpasset legemiddelbehandling, FARM4110 – Videregående biofarmasi og formuleringsteknologi og FARM4120 – Utvikling av legemidler. Emnekomiteene bør ha en viss tverrfaglighet i sammensetningen, slik at studentene får den ønskede tverrfaglige helhetsforståelsen.

Eventuelt;

Publisert 3. feb. 2017 13:10 - Sist endret 10. feb. 2021 14:15