Møteinnkalling 14. oktober 2019

Mandag 14. oktober kl.10.30-13.00, LOFTET, Farmasøytisk institutt


SAKSLISTE

Sak-UU 56-19 Godkjenning av møteinnkalling og agenda

Sak-UU 57-19 Referat fra møtet 06.09.19

Godkjent på sirkulasjon 27.09.19

Sak-UU 58-19 Referat og orienteringssaker

a) Gro orienterer om siste nytt (referat/orientering)

Sak-UU 59-19 Kommunikasjon i farmasiutdanningen (forts. Sak-UU 40–19) (orienteringssak)

De nyansatte 25 % lektorene i samfunnsfarmasi er invitert for å presentere seg selv, hvilke arbeidsoppgaver de har og plan for dette. Kommunikasjonsrapporten vil samtidig bli presentert, og vi diskuterer hvordan vi kan legge opp det videre samarbeidet. 

Sak-UU 60-19 Søknad om endring av emnekomiteen for FARM2140 – Farmasøytisk mikrobiologi (vedtakssak) 

Sak-UU 61-19 Søknad om endring av emneleder og emnekomite for FARM4110 – Videregående biofarmasi og formuleringsteknologi (vedtakssak)

Sak-UU 62-19 Undervisningsbudsjettet for 2020 (drift – og timelærerbudsjettet) 1. og 2. avdeling (vedtakssak) 

Sak-UU 63-19 Masterporteføljen i revidert studieplan (forts. Sak-UU 38-19, Sak-UU 53-19) (diskusjonssak)

Frist for innsending av reviderte masteremneforslag var 25. september 2019. Følgende må diskuteres: Hva tenker vi om de innkomne forslagene? Føringer for plassering i semester? Skal det være seksjons/fagområde-tilknytning eller felles emnekode for farmasi m.m. Utdanningsutvalget utarbeider forslag til fordeling mellom semestrene og føringer for plassering.

Sak-UU 64-19 Generelle sensorveiledninger og felles karakterbeskrivelser (forts. Sak-UU 37-19) (diskusjonssak)

Videre diskusjon av maler og utkast. Er det behov for/ønskelig med et emneleder/fast.vit. møte for erfaringsdeling og diskusjon av nivå og krav?

Sak-UU 65-19 Forskrift om nasjonal retningslinje for farmasiutdanningene, bachelor- og masterutdanning i farmasi (RETHOS) (Sak-UU 27-19) (diskusjonssak)

  • Veien videre, hvordan går vi frem?
  • Vitnemålstekster: KD har forventninger om at vitnemålet skal beskrive kjernekompetansen fra en gitt profesjonsutdanning uavhengig av hvilken UH-institusjon som tilbyr den. UiO har krav om at vitnemålet skal beskrive Studieprogrammets målsetting, innhold og organisering, samt overordnet læringsutbytte. Hva tenker vi om felles vitnemålstekster?

Har vært på sirkulasjon (frist for tilbakemelding var fredag 20. september 2019)

Sak-UU 66-19 Vekting av type undervisning i time-hjelpelærerbudsjettet (eksterne undervisere) (vedtakssak)

I forbindelse med Drift- og time-hjelpelærerbudsjettet for 2020 har det kommet opp en problemstilling knyttet til vekting av Type undervisning (Originalforelesn: 5, Forelesn./seminar: 4; Seminarledelse: 3, Gruppeledelse: 2, Kollokvieledelse: 1,5) i timehjelpelærerbudsjettet (for eksterne undervisere).

Over tid har det vist seg at det kan være vanskelig å differensiere mellom kategoriene (type undervisning) og at det derfor ikke er behov for så mange kategorier. Dette vil også gjøre det enklere i forbindelse med honorering av eksterne undervisere hvor det f.eks. ikke alltid er samsvar mellom tildelte timehjelpelærermidler og hva som sendes inn for honorering. Dette gjelder særlig for gruppeundervisning. For å gjøre dette enklere, og for å unngå misforståelser, foreslås det derfor å redusere "Type undervisningsformer" til to kategorier:

  1. Forelesninger: 5
  2. Gruppeundervisning: 3

Vedtak: Utdanningsutvalget støtter forslaget og reduserer antall type undervisningsformer til de to kategoriene; forelesninger: 5 og gruppeundervisning:3.

Eventuelt;

Publisert 8. okt. 2019 07:09 - Sist endret 8. okt. 2019 07:09