Farmasi på Åpen dag 2017

Torsdag 9. mars åpner UiO dørene for alle som vil utforske studietilbudet, gå på miniforelesninger, møte studenter eller oppleve campus. Her er en oversikt for deg som er spesielt interessert i farmasi!

Stands

Hvis du har lyst til å møte noen av studentene våre, så kan du treffe dem på en av våre stands.

Vi har stand både i Georg Sverdrups hus (Helsefag og medisin) og i Vilhelm Bjerknes' hus (Realfag og teknologi).

Informasjonsmøter om farmasistudiet

Informasjonsmøtene våre holdes av Gro Smistad (professor og utdanningsleder) og Margrethe Kristiansen (student og leder av Farmasøytisk Fagutvalg).

Tidspunkt Bygning og rom
10.45-11.15 Georg Sverdrups hus, auditorium 1
13.00-13.30 Vilhelm Bjerknes' hus, auditorium 4

Miniforelesninger

3 av våre unge forskere holder miniforelesninger om forskningen sin:

En pille for alt som er ille?

Legemidler er det viktigste verktøyet vi har for å bekjempe sykdom. Er det "trygt" å bruke legmidler og bruker vi egentlig legemidler riktig?

Foreleser: Karin Svensberg

Tidspunkt:  11.30-12.00

Bygning og rom: Georg Sverdrups hus, auditorium 2

Redder liv, men ingen lege ­- hvem er jeg? (temaforelesning)

• "Medisiners virketid eller historien om den perfekte partner". Foreleser: Inger Sandlie
  • "Mobilteknologi og global helse". Foreleser: Kristin Braa
  • "Spesialiserte fettsyrer ­- aldri mer betennelse?" Foreleser: Daniel H. Hasselstrøm

Tidspunkt: 11.30-12.00

Bygning og rom: Vilhelm Bjerknes' hus, auditorium 1

Stor kropp ­ mer medisin?

Kroppene våre blir større. Stadig flere nordmenn lider av overvekt og fedme. Trenger større kropper egentlig mer medisin?

Foreleser: Ida Robertsen

Tidspunkt: 13.45-14.15

Bygning og rom: Georg Sverdrups hus, auditorium 2

Åpen dag UiO

For påmelding og oversikt over alle aktiviteter på Åpen dag, gå til hovedsiden.

Publisert 28. feb. 2017 11:46 - Sist endret 2. nov. 2018 11:46