Hege Christensen vant pris for fremragende undervisning

Professor Hege Christensen ved Farmasøytisk institutt er tildelt Olav Thon Stiftelsens nasjonale pris i 2019 for fremragende undervisning, sammen med professor Frode K. Hansen ved Institutt for teoretisk astrofysikk.

Hege ChristensenOlav Thon Stiftelsen deler ut for 2019 i alt 33 millioner kroner, fordelt på én internasjonal forskningspris, tre nasjonale priser for fremragende undervisning i høyere utdanning, to nordiske forskningsprosjekter i medisin og fire nasjonale prosjekter for studentaktiv forskning. UiO får to priser for fremragende undervisning og støtte til to nordiske forskningsprosjekter.

Hege Christensen får prisen fordi hun er en særdeles engasjert og dyktig utdanner som brenner for studentenes læring. Helt siden sin ansettelse som førsteamanuensis ved Farmasøytisk institutt i 1992 har hun hatt et særlig fokus på oppbygging av undervisning innen fagområdet farmakologi. Hennes innsats innen utdanning og undervisning i mer enn 25 år overstiger langt det som er vanlig av en i hennes stilling, heter det i en pressemelding fra Olav Thon-stiftelsen.

Les hele saken på titan.uio.no

Publisert 22. okt. 2019 07:24 - Sist endret 14. feb. 2023 08:38