Disputas: Inger Lill Anthonisen

Inger Lill Anthonisen ved Institutt for molekylær biovitenskap vil forsvare sin avhandling for graden dr.scient. (doctor scientiarum): Determinants of transcript levels in the chloroplast of Chlamydomonas reinhardtii

Prøveforelesning

Se prøveforelesning

Prof. Dr. Jörg Nickelsen, Molekulare Pflanzenwissenschaften, Department Biologie I, LMU München, Germany
Prof. Robert Wilson, Faculty of Education & Natural Sciences, Hedmark College, Hamar, Norway
Prof. Norbert Roos, Universitetet i Oslo, Institutt for molekylær biovitenskap, Norge

Dr. gradsarbeidet ligger innefor området plantemolekylærbiologi, og omhandler regulering av kloroplastgener hos den grønne encellete algen Chlamydomonas reinhardtii som er mye brukt som en modell for høyere planter. Ved hjelp av molekylærbiologiske metoder er det laget forandringer i et regulatorisk område hos to ulike kloroplastgener, og funnet elementer som har med disse genenes stabilitet å gjøre. Et element som øker uttrykket av det ene genet er også karakterisert. Arbeidet er utført ved det matematisk-naturvitenskaplig fakultet, institutt for Molekylær Biovitenskap (tidligere del av Biologisk institutt), Universitetet i Oslo.

For mer informasjon, kontakt Reidunn Aalen (s.).

Publisert 29. mars 2012 15:18 - Sist endret 13. apr. 2012 10:13