Disputas: Rolf Johannessen

Bachelor of Engineering, Hon. Degree Rolf Johannessen ved Fysisk institutt vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. (philosophiae doctor): Reliable microelectronics for harsh environment applications - effects of thermal stress and high pressure

Prøveforelesning

Se prøveforelesning

Professor R. Wayne Johnson, Auburn University, USA
Dr. Helge Kristiansen, Conpart AS
Professor Leif Halbo, Universitetet i Oslo

Leder av disputas:  Dr. Helge Balk

Veileder:  Per Øhlckers, Frøydis Oldervoll

Avgrensa oljeressursar og dei høge oljeprisane den siste tida saman med innverknad på verdas matvaresituasjon aktualiserer meir enn nokosinne eit kraftig lyft i forsking på smarte brønnar i petroleumsindustrien.

Elektronikk med feilfri høgtemperaturoppførsel over lang tid er viktig for å kunne utvikle intelligente olje- og gassbrønnar. Installasjon av måleutstyr før produksjonsstart muliggjer kontinuerlig overvaking for å optimalisere styring av produksjon og auka utvinningsgrad.

Rolf Johannessen har i sitt arbeid ved SINTEF IKT i Oslo studert elektronikk i tøffe omgjevnader med fokus på påliteleg elektronikk. Elektrisk forbinding mellom ulike komponentar er ofte svakaste ledd. I denne oppgåva har forskjellege metodar for samankopling av elektriske komponentar vorte studert eksperimentelt. Vidare har passive komponentar sine eigenskapar vorte studert. Testar har vore utførd ved temperaturar opp til 250 °C, trykk opp til 1000 bar saman med syklisk temperatur- og trykk stress. Ei vid rekkje av destruktive og ikkje destruktive eksperimentelle metodar har vore nytta for analyse av eigenskapar og studie av aldring og feilmekanismar.

Arbeidet har stor praktisk relevans for overvaking av oljebrønnar avdi feil i instrumenteringssystem krev avbrot i produksjon for ombyte, noko som er forbundet med særs høge kostnadar.

Den grunnleggjande teknologi som har vore studert i denne oppgåva kan nyttas innan andre tøffe elektronikk områder som overvaking og kontroll av geotermisk energiproduksjon og kontrollsystem for motorar og eksossystem i bilindustri for å redusere energiforbruk og avgrensa utslepp.

Arbeidet inneheld og ei studie av 3D stabling av silisium brikker inkludert mikro elektromekanisk brikke (MEMS). Utvalt applikasjon for dette arbeidet var dekktrykk overvaking system (TPMS) for personleg tryggleik i bilindustri.

For mer informasjon, kontakt Gyri Nørbech.

Publisert 30. mars 2012 15:40 - Sist endret 13. apr. 2012 10:16