Fysikk, læring og motivasjon

IMPEL-prosjektet inviterer til seminar.

Meld deg på her for å få lunsj. Frist 13. mars. 

Foreløpig program

9.45

Kaffe og småprat

Alle

10.00

Kognitive læringsstrategier i fysikkundervisning

Vegard Gjerde, UiB

10.45

Studenters motivasjon for fysikk under koronapandemien

Anders Lauvland, UiO

11.15

Korona-studentenes kunnskapsnivå og opplevde læringssituasjon - synspunkter fra foreleser og studenter på et emne i astrofysikk

Ellen K. Henriksen, Viggo Wetteland, Frode Hansen, UiO

11.45

LUNSJ

 

12.30

Motivasjon for beregningsorientert biologi og sammenhengen med matematikk R2

June Eliassen, UiO

13.00

Aktive læringsformer i fysikk - et studentperspektiv

Trine H. Andersen og Guri S. Korpås, NTNU

13.25

Kvinnelig student: "Mamma og pappas utdanningsnivå påvirker ikke mitt resultat i fysikk 1 og 2"

Trond Morten Thorseth, NTNU

13.50 PAUSE  

14.00

"Det er jo ikke populærvitenskap vi holder på med heller" - Populærvitenskap, motivasjon, regning og konseptuell forståelse blant fysikkstudenter

Ronny Kjelsberg og Trond M. Thorseth, NTNU

14.30

Studentars erfaringar og motivasjon gjennom eit år med fjernundervisning i fysikk (fokusgrupper)

Maria V. Bøe, UiO

15.00

SLUTT

 

Publisert 11. feb. 2022 15:06 - Sist endret 15. mars 2022 11:59