Meld deg på her for å få lunsj. Frist 13. mars.
Foreløpig program
9.45 |
Kaffe og småprat |
Alle |
10.00 |
Kognitive læringsstrategier i fysikkundervisning |
Vegard Gjerde, UiB |
10.45 |
Studenters motivasjon for fysikk under koronapandemien |
Anders Lauvland, UiO |
11.15 |
Korona-studentenes kunnskapsnivå og opplevde læringssituasjon - synspunkter fra foreleser og studenter på et emne i astrofysikk |
Ellen K. Henriksen, Viggo Wetteland, Frode Hansen, UiO |
11.45 |
LUNSJ |
|
12.30 |
Motivasjon for beregningsorientert biologi og sammenhengen med matematikk R2 |
June Eliassen, UiO |
13.00 |
Aktive læringsformer i fysikk - et studentperspektiv |
Trine H. Andersen og Guri S. Korpås, NTNU |
13.25 |
Kvinnelig student: "Mamma og pappas utdanningsnivå påvirker ikke mitt resultat i fysikk 1 og 2" |
Trond Morten Thorseth, NTNU |
13.50 | PAUSE | |
14.00 |
"Det er jo ikke populærvitenskap vi holder på med heller" - Populærvitenskap, motivasjon, regning og konseptuell forståelse blant fysikkstudenter |
Ronny Kjelsberg og Trond M. Thorseth, NTNU |
14.30 |
Studentars erfaringar og motivasjon gjennom eit år med fjernundervisning i fysikk (fokusgrupper) |
Maria V. Bøe, UiO |
15.00 |
SLUTT |
|