Samarbeid med Australia

I månedsskiftet november-desember 2016 var åtte av ReleKvant-deltakerne (inkludert to lektorstudenter og en fysikklektor) på ekskursjon til Gravity Disvovery Centre og en forskninggruppe fra University of Western Australia utenfor Perth, Australia. Anledningen var et internasjonalt seminar arrangert i samarbeid mellom ReleKvant og prosjektet "Einstein first", og tittelen var "Teaching and Learning Einsteinian physics in the Era of Gravitational Astronomy". Se programmet her.

På seminaret deltok også en kjenning av ReleKvant, Martin Hendry fra Glasgow University, og dessuten fysikere og didaktikere fra bl.a. Tyskland og Sør-Korea med interesse for hvordan Einsteins arbeid presenteres i skolen. Mange av deltakerne var opptatt av at særlig den generelle relativitetsteorien må få en større plass i skolen - også på lavere klassetrinn (se f.eks. denne artikkelen som ble skrevet i løpet av seminaret).

Publisert 5. jan. 2017 11:35 - Sist endret 2. apr. 2024 16:50