Støtte fra Norges forskningsråd

Nyhet, mars 2015: ReleKvant er tildelt nærmere 5 millioner kr i støtte fra Norges forskningsråd, FINNUT-programmet, fra 1/8 2015 - 31/7 2018. Dette representerer en utvidelse av prosjektet til å se på kompetanseutviklingen ikke bare hos elevene som får undervisning i fysikk, men også hos alle de andre aktørene i prosjektet: "ReleKvant Kompetanse" skal utvikle lektorstudentenes kompetanse på fagdidaktisk forskning og utvikling (både forskningsassistentene fra lavere grad, og masterstudentene våre). Dessuten skal vi utvikle kompetansen og erfaringen både hos deltakende fysikklærere og hos forskere, slik at vi blir enda bedre på klasseromsnære forsknings- og utviklingsprosjekter. En stipendiat vil bli tilsatt på prosjektet fra august 2015.

Publisert 23. mars 2015 14:58 - Sist endret 23. mars 2015 14:58