Faglige interesser
Jeg arbeider spesielt med undervisning, forskning og utvikling av programmering som verktøy for faglig forståelse. Av spesiell interesse er undervisning og didaktiske perspektiver knyttet til programmering i en realfaglig kontekst, spesielt innen kjemi. Andre interesser og kompetanseområder er:
- Kjemididaktikk.
- Undervisning og undervisningsutvikling.
- Nanobiokjemi: Lipider og liposomer. Myke materialer.
- Fysikalsk kjemi generelt.
- Overflater og kolloider.
- Modellering av kjemiske, fysiske og biologiske systemer.
Undervisning
Emneord:
Kjemididaktikk,
Programmering,
Modellering,
Overflatekjemi,
Lipider
Publikasjoner
-
Haraldsrud, Andreas & Odden, Tor Ole Bigton
(2024).
Using feedback loops from computational simulations as resources for sensemaking: a case study from physical chemistry.
Chemistry Education. Research and Practice in Europe (CERAPIE).
ISSN 1109-4028.
doi:
10.1039/d4rp00017j.
-
Haraldsrud, Andreas & Odden, Tor Ole Bigton
(2023).
From Integrated Rate Laws to Integrating Rate Laws: Computation as a Conceptual Catalyst.
Journal of Chemical Education.
ISSN 0021-9584.
100(5),
s. 1739–1750.
doi:
10.1021/acs.jchemed.2c00881.
Fulltekst i vitenarkiv
-
Haraldsrud, Andreas Drolsum & Tellefsen, Cathrine Wahlstrøm
(2018).
Programmering for fysikkens skyld.
Fra Fysikkens Verden.
ISSN 0015-9247.
80(3),
s. 70–75.
Se alle arbeider i Cristin
-
Haraldsrud, Andreas
(2022).
Simuleringer og modeller i naturfag.
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
-
Haraldsrud, Andreas
(2021).
How does computation and numerical methods shape how students think and make sense of chemistry?
-
Haraldsrud, Andreas & Hansen, Audun Skau
(2021).
Exploring chemistry with programming and numerical experiments.
-
Haraldsrud, Andreas
(2021).
Teaching Programming in Science (keynote).
-
Haraldsrud, Andreas Drolsum
(2021).
Erfaringer fra lærerkurs og bruk av kompetansepakker .
-
Haraldsrud, Andreas Drolsum & Tellefsen, Cathrine Wahlstrøm
(2021).
Ressurser for lærere og kompetansepakker: Innhold og ideer bak .
Se alle arbeider i Cristin
Publisert
17. aug. 2018 10:17
- Sist endret
19. jan. 2024 16:29