Avslutning for Gunborg B Fjeld etter 21 år ved GEO og TIMS-lab!

Gunborg B. Fjeld går av med pensjon etter lang og tro tjeneste som overingeniør ved et av de større laboratoriene, TIMS ved Institutt for geofag.  Med hennes engasjement, kompetanse og nøyaktighet har hun vært en uvurderlig ressurs ved instituttet.

Gode arbeidskolleger, venner og studenter feiret Gunborg B. Fjeld ved Institutt for geofag ved en avslutning onsdag 12. juni ved Institutt for geofag. Foto: Gunn Kristin Tjoflot

Gunborg Bye Fjeld trår nå ved semesteravslutning inn i pensjonistenes rekker, fra sin stilling som teknisk ansatt ved TIMS U-Pb isotoplaboratoriet.  Hun har lært opp studenter på alle nivåer fra Bachelor til PhD, og hun har  vært  verneombud i en årrekke. Den 12. juni var det en hyggelig avslutning med kolleger, taler og gaver.

Plakett/polert stein fra Grønland/L.E. Augland fra TIMS-Lab/UiO til Gunborg Bye Fjeld for hennes uvurderlige innsats for norsk geokronologi. Foto: Gunn Kristin Tjoflot

Gunborg Bye Fjeld kom til Universitetet i Oslo allerede i 1993. Hun var først ansatt ved laboratoriene ved Geologisk museum, og deretter ved det sammenslåtte Naturhistorisk museum med arbeidssted Brøggers hus på Tøyen. Der var hun til 2003, da vi var heldige å få henne opp til oss her i Geologibygningen. Her har hun vært siden og gjort en uvurderlig innsats for norsk geokronologi, til hun nå går av med pensjon.

Onsdag 12. juni var det avslutning for Gunborg med gode kolleger, venner og tidligere studenter. Da vanket det både taler, flere gaver og selvsagt kaker.

Vi ønsker lykke til videre med velfortjent pensjonisttilværelse, store og små prosjekter!

Publisert 14. juni 2024 10:44 - Sist endret 14. juni 2024 13:26