English version of this page

Professor Chong-Yu Xu nevnt som Highly Ranked Scholar av ScholarGPS

Professor Chong-Yu Xu fra Institutt for geofag ved Universitetet i Oslo har blitt nevnt som en Highly Ranked Scholar av ScholarGPS innen tre fagfelt, inkludert hans hovedforskningsfelt, hydrologi.

Foto: Chong-Yu Xu har vært professor i hydrologi ved Institutt for geofag, Universitetet i Oslo siden 2005. Etter nesten 20 år ved Universitetet i Oslo, er han på toppen av de norske rangeringene i publiseringspoeng, og han blir også anerkjent som en høyt rangert forsker internasjonalt av ScholarGPS. Bilde (arkivert): Gunhild M. Haugnes/UiO.

Professor Chong-Yu Xu, Institutt for geofag, er en aktiv og produktiv forsker innenfor sine forskningsfelt. Nå er han anerkjent av ScholarGPS som en høyt rangert forsker innen flere av hans forskningsområder, inkludert hans hovedfelt hydrologi.

Chong-Yu Xu er professor i hydrologi, hydrologisk modellering, og klimaendringer, og kom til UiO i 2005. En av hans forskningsinteresser er numerisk modellering av effektene av klima- og miljøendringer på globalt, regionalt og lokalt nivå.

Høyt rangert innen tre fagfelt

ScholarGPS er en nettbasert plattform som anerkjenner og rangerer forskere basert på deres akademiske prestasjoner og bidrag innen ulike fagfelt.

Xu er anerkjent i ScholarGPS som en "Highly Ranked Scholar by ScholarGPS for lifetime" innen tre fagområder som er: #5 Water balance, #13 Hydrology, og #31 River. I tillegg til denne prestasjonen, blir han også hedret som "Highly Ranked Scholar - Prior Five Years" innen sitt hovedforskningsfelt #10 Hydrology.

Den komplette databasen og kilden for rangeringen på ScholarGPS er tilgjengelig online. Se nettsiden her: scholargps.com/ | Chong-Yu Xu

I tillegg til denne internasjonale rangeringen av ScholarGPS, er Chong-Yu Xu også ofte på listene over de mest produktive forskerne i Norge når det kommer til publiseringspoeng. Dette er en prestasjonsbasert modell som har som mål å stimulere til flere vitenskapelige publikasjoner av høy kvalitet. Nylig, i en nyhetssak i Khrono, en nasjonal nyhets- og nisjeavis for kunnskapssektoren, står han som nummer 11 på listen over norske forskere med flest publiseringspoeng i 2023.

I et annet norsk fagtidsskrift, Forskerforum, dukker han opp som nummer 5 blant de norske forskerne som publiserte mest forskning fra 2017 til 2020.

Om ScholarGPS rangeringer

Highly ranked scholars are authors whose ranking places them in the top 0.05% of all scholars due to their lifetime scholarly contributions in the following four categories: overall (all fields); in their specific field; in their specific discipline; and in all specialties with which they are associated. Kilde: scholargps.com

Av Gunn Kristin Tjoflot/UiO
Publisert 2. juli 2024 11:16 - Sist endret 2. juli 2024 18:43