Karrieredag 2024 ved Institutt for geofag

Geovitenskaplig karrieredag 22. februar er en unik mulighet for GEO-studenter til å utforske fremtidige karriereveier. Det blir stands, seminar, presentasjoner, og gratis lunsj.  Delta på Geovitenskaplig karrieredag på torsdag, og få verdifull innsikt og bli inspirert!

Geovitenskapelig karrieredag for studenter er arrangert av GFU, iEarth og GÆA. Poster: Lefteris/UiO

Torsdag 22. februar er dagen!

For første gang arrangeres "Geovitenskaplig karrieredag" ved Institutt for geofag. Denne dagen vil iEarth-studentene ved UiO i samarbeid med Geofaglig Fagutvalg (GFU) og Gæa Norvegica arrangere en spennende karrieredag for å utforske karrieremuligheter innenfor geofag.

Det vil bli inspirerende foredrag og presentasjoner, stands, samt nettverksmuligheter med bedrifter som er interessert i kandidater med geofaglig bakgrunn. I tillegg til dette er det også stands fra Institutt for geofag og Institutt for teknologisystemer for å presentere sine masterprogrammer.

Få verdifull innsikt og bli inspirert!

Leder av iEarth studentene ved UiO, Marie Aas, oppfordrer alle medstudenter til å delta på karrieredagen, og å utnytte muligheten til å bygge nettverk og få verdifulle tips og råd fra bransjeeksperter og fagfolk innen rekruttering.

“Håper karrieredagen kan bidra til økt motivasjon, mer kunnskap og kontakter mellom studenter og arbeidslivet! Dette er en unik mulighet for å utvide nettverket sitt. Kanskje møter du din fremtidige arbeidsgiver?” – Marie

Program for dagen

I løpet av karrieredagen er det mye nyttig å få med seg. Nettverksmuligheter med bransjeeksperter og medstudenter, i tillegg til et seminar der man kan lære hvordan man gjør CV-en sin tiltalende og mestrer jobbintervjuer. Ikke minst vil du kunne få med deg bedriftstpresentasjoner som gir innsikt fra eksperter om de siste trendene og forskningen.

Programmet for dagen er slik:

10:15-11:00    “Hvordan få jobben”- seminar ved karrierrådgivere fra UiO

11:00-12:00    Mingling og stands (kaffe og snacks)

12:00-13:00    Lunsj (gratis for deltagere)

13:00-15:00    Korte, informative presentasjoner fra bedrifter så vel som mer mingling                         (servering av kaffe og snacks)

Hvem møter man?

På karrieredagen møter deltagerne fagfolk fra bedrifter som har bruk for kandidater med utdannelse fra Institutt for geofag. Følgende selskaper er bekreftet som deltagere på dagen:  B&G-tunnel, CGG, MET, Multiconsult, NVE, PGS, TGS, Norconsult og THREE60 Energy.

De er her for å presentere hva de driver med, hvordan de jobber, og for å bli kjent med studenter, både bachelor- og masterstudenter!

Deltagelse på karrieredagen

Geofaglig karrieredag er for GEO-studenter på både bachelor- og masternivå. Det kreves ikke påmelding for å delta, og du velger selv hva du vil delta på i programmet.

Velkommen og lykke til med karrieredagen!

Arrangørene av Geofaglig karrieredag er iEarth-studentene ved Institutt for geofag (iEarth.no), UiO i samarbeid med Geofaglig fagutvalg (GFU), og studenforeningen for geo-studenter/UiO som er GÆA Norvegica.

Emneord: Geovitenskaplig karrieredag Av Gunn Kristin Tjoflot
Publisert 20. feb. 2024 09:27 - Sist endret 20. feb. 2024 09:40