Mathew Domeier tildelt 'Geoscience Frontiers Medal' for beste artikkel i 2014

Geoscience Frontiers (GSF) hadde sitt årlige Convention & Editorial Meeting i oktober. Mathew Domeier, CEED og Institutt for geofag ble her tildelt utmerkelsen GSF Medal for den beste artikkelen i 2014 om platetektonikk i Paleozoikum.

Peking: Mathew Domeier foran konferansesenteret for GFS Annual Convention & Editorial Meeting. Foto: Trond Helge Torsvik

Peking: Mathew Domeier foran konferansesenteret for GFS Annual Convention Editorial Meeting. Foto: Trond Helge Torsvik

Geoscience Frontiers (GSF) Annual Convention & Editorial Meeting 2014:

Mathew Domeier tildelt utmerkelsen GSF Medal for den beste artikkelen i 2014 i Geoscience Frontiers (GSF)

Sist måned (29. oktober) fikk Mathew Domeier utmerkelsen "GSF Medal" for artikkelen med tittel “Plate Tectonics in the Late Paleozoic” publisert i Geoscience Frontiers. Domeier er til daglig forsker ved Institutt for geofag og Senter for Jordens utvikling og dynamikk (CEED).

Utmerkelsen ble tildelt i Peking, og GSFs begrunnelse for tildeling av utmerkelsen er: “A paper that presents an innovative plate kinematic scenario which serves as a general framework for understanding late Palezoic tectonics. The work integrates geodynamic theory and analytical tools to construct full-plate models that are of interest to the wider Earth-Science community”.

Etter seremonien holdt Domeier en plenumsforelesning om “The Application of Plate Tectonics to the Paleozoic“ i en fullsatt konferansesal (bilde).

Gratulerer fra CEED og Institutt for geofag!

Domeier holder forelesningen om platetektonikk i den geologisk tidsalderen Paleozoikum på Geoscience Frontiers Annual Convention & Editorial Meeting i Peking; Kina. Foto: Trond H. Torsvik
Publisert 13. nov. 2015 15:18 - Sist endret 3. juli 2023 12:00