Forskningsdagene 2015

Nå er årets Forskningsdager i regi av Norges forskningsråd i gang. Institutt for geofag deltar med flere foredrag. Vi deltar også på Forskningstorget sammen med andre i CIENS nettverket. Møt oss og mange andre forskere fra UiO på Universitetsplassen den 18-19 september.

Velkommen til Forskningsdagene 2015. Foto: Institutt for geofag, Gunn K Tjoflot

Forskningstorget, Universitetsplassen

Institutt for geofag stiller på forskningtorget på Universitetsplassen med aktiviteter innen klima.

Klima er en viktig del av geofagene. Klima styrer vegetasjonen, men planter og vegetasjon påvirker også klimaet. Klima vil ikke bare bli varmere, villere og våtere. Mange steder vil det også kunne bli tørrere. Vi må også forberede oss på en annen klimahverdag. Møt oss i CIENS-boden sammen med andre i CIENS aktører.

Tid og sted: 18. - 19. september, Universitetsplassen, Oslo sentrum

Vi deltar også i dette:

Minneseminar om professor Arnt Eliassen: Fundamental Science Change the Society18. Sep. 2015, Drammensveien, DNVA og Institutt for geofag

Foredraget Monsterbølgen (KS Lilleøren), 19. Sep. 2015 (11:00–12:00), Deichmanske bibliotek, hovedbiblioteket.

Bildet er fra Forskningsdagene 2013, teltene til alle utstillerne på Karl Johans gate og Universitetsplassen. Foto: Gunn Kristin Tjoflot/UiO
Av Gunn Kristin Tjoflot
Publisert 16. sep. 2015 09:43 - Sist endret 23. des. 2022 13:06