English version of this page

Kommende

Tid og sted: , Svalbard room/lunch room, Natural History Museum, Kabelgata 40, Økern

Digesting an ancient ecosystem: Coprolites from the lower Triassic Grippia bonebed in Svalbard

Tid og sted: , Aud 1, Geologibygningen

Velkomstmøte for alle nye studenter på Geologi og geografi og Geofysikk og klima. Du får nyttig informasjon om studiet og studiestart, samt får fadder og blir med i en faddergruppe. Møtet er med lunsj.

Tid og sted: , Vilhelm Bjerknes' hus

🎉 Velkommen til IgNite-1-2-3! 🎉

Tid og sted: , Aud. 1, the Geology building, Blindern

Welcome as a new student at the Department of Geosciences! There will be a information meeting for all new students in the master programme Geosciences and CS: Geoscience with useful information about the studies and study start.

Tid og sted: , Seminar room 219 (Valhall), the Geology building

The impact of sewage plant discharge on the benthic environment in the Moss area, Outer Oslofjord, Norway

Tid og sted: , Aud. 5 Vilhelm Bjerknes hus

Hvordan kan vi legge til rette for at studentene prioriterer fysisk oppmøte til undervisning? På REAL Undervisning løfter vi dette spørsmålet, og inviterer til inspirerende foredrag og samtaler om et godt læringsmiljø.

Tid og sted: , ALC-room 2320, Kristine Bonnevies' hus

Hvordan gjøre klimadata lettere tilgjengelig og mer anvendelig for små og mellomstore kommuner?

Tid og sted: , Bakgården, Arendal city center.

Society must use more artificial intelligence (AI) and it needs to happen faster for us to be able to solve major challenges in all sectors. Integreat and partners invite you to a conversation to take a closer look at specific challenges and possible solutions.

Tid og sted: , Sundvolden hotell

Felles programseminar for alle førsteårsstudenter på bachelorprogrammene i Geologi og geografi og Geofysikk og klima er 19.-20. august.  Bli bedre kjent med medstudentene dine, ansatte og studieprogrammet.

Tid og sted: , Georg Sverdrups hus

Studielivet er så mye mer enn lesesal og pensum – finn din greie hos en av Oslos 450 studentforeninger!

Tid og sted: , Aud. 2 Vilhelm Bjerknes hus

REAL gruppelærerstart er et seminar for studenter og ansatte som er gruppelærere i emner ved MN. Seminaret gir inspirasjon og gode verktøy for å komme i gang med et godt læringsmiljø i gruppetimene allerede fra start. Hold av datoen, mer info kommer.

Tid og sted: , Geologibygningen, Auditorium 1, Blindern

Professor Irena Hajnsek er nominert til æresdoktor ved UiO i 2024 (nominert av Geofag), og hun vil i den anledning gi en gjesteforelesning ved Institutt for geofag mandag 2. september. Alle er velkomne!

Det er under planlegging en utstilling om ulike geofaglige prosjekter i regi av flere masterstudenter ved Institutt for geofag. Mer informasjon kommer.

Tid og sted: , NHM/Botanisk hage, Tøyen

Geologiens dag arrangeres hvert år i regi av Norsk Geologisk Forening. I år er dagen på lørdag 7. september. Det er et bredt program med lærerike og interessante aktiviteter for alle.

Tid:

Snow Bridges – Snow science workshop will be held on 17-18 September 2024 at the UiO Blindern Campus. Register your interest!

Tid og sted: , UiO, The Science Library

A conference on discovery and prediction in complex geo systems

Tid og sted: , The Science Library and Sophus Lie's auditorium

Data Science Day brings together the data science community for a productive mix of networking, learning, and entertainment. Welcome to the annual Data Science Day.

Tid og sted: , Georg Sverdrups hus – University Library - Auditorium 1

A day seminar for all PhD candidates who started their PhD at the MN faculty in autumn 2023 and in 2024.

Tid og sted: , Georg Sverdrups hus
Digital Scholarship Days is for anyone keen to explore digital tools and methods, from programming, data management, to open science. Our workshops are tailored for both newcomers and seasoned scholars, covering a wide range of digital scholarship techniques.