Tidligere

Tid og sted: , Seminarrom 12, P.A. Munchs hus

Representant fra UC Berkeley besøker Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet og Det humanistiske fakultet for å fortelle om hva det vil si å være utvekslingsstudent på Berkeley.

Tid og sted: , Aud 2, The Geology Building

Trial lecture title: “Basic concepts and challenges in hydrology”

Tid og sted: , Realfagsbiblioteket, Vilhelm Bjeknes' hus

For 200 år siden oppdaget geologen Jens Esmark, gjennom å observere formasjoner i landskapet, at Jorden en gang måtte ha vært dekket av is. Ved å studere isbreer kan dagens forskere rekonstruere historiske klimaforhold og miljøendringer, kartlegge hvordan landskapet har forandret seg gjennom tiden, samt sette dagens hurtige klimaendringer i et lenger perspektiv.

Tid og sted: , Aud 2, The Geology Building

Trial lecture title: “Future challenges in understanding, modelling and surveillance of  geohazards in bedrock and unconsolidated material”

Tid og sted: , Aud 1, The Geology Building

Tid og sted: , Vilhelm Bjerknes hus, Aud 4

Torsdag 2. november er det Fagleg-pedagogisk dag ved Universitetet i Oslo. Dagen er eit tilbod til lærarar for fagleg påfyll i fag dei underviser i eller ynskjer å læra meir om. Institutt for geofag og NHM deltek i år med fire foredrag, sjå programmet her!

Tid og sted: , Domus Bibliotheca

UiO arrangerer årlig en Arktis-dag, men i 2023 er dagen viet til Antarktis.

Tid og sted: , Høgskulen på Vestlandet/HVL, Campus HVL

Geofaredagen er ein møteplass og nasjonal konferanse for studentar, undervisarar og alle som jobbar med geofare i Norge. Årets Geofaredag er 19.-20. oktober, og i år arrangeres konferansen av Høgskulen på Vestlandet.

Tid og sted: , The Science Library

Welcome to our dScience lunch seminar in the Science Library! This event is open to everyone.

Tid og sted: , Zoom

Aker Scholarship er et stipend for deg som ønsker å ta en mastergrad eller ph.d. ved et av verdens ledende universiteter. Stipendet ønsker søkere fra alle fagfelt.

Tid og sted: , Zoom