Kommende

Tid og sted: , Aud 1, Geologibygningen

Velkomstmøte for alle nye studenter på Geologi og geografi og Geofysikk og klima. Du får nyttig informasjon om studiet og studiestart, samt får fadder og blir med i en faddergruppe. Møtet er med lunsj.

Tid og sted: , Aud. 1, the Geology building, Blindern

Welcome as a new student at the Department of Geosciences! There will be a information meeting for all new students in the master programme Geosciences and CS: Geoscience with useful information about the studies and study start.

Tid og sted: , Sundvolden hotell

Felles programseminar for alle førsteårsstudenter på bachelorprogrammene i Geologi og geografi og Geofysikk og klima er 19.-20. august.  Bli bedre kjent med medstudentene dine, ansatte og studieprogrammet.

Tid og sted: , Geologibygningen, Auditorium 1, Blindern

Professor Irena Hajnsek er nominert til æresdoktor ved UiO i 2024 (nominert av Geofag), og hun vil i den anledning gi en gjesteforelesning ved Institutt for geofag mandag 2. september. Alle er velkomne!

Det er under planlegging en utstilling om ulike geofaglige prosjekter i regi av flere masterstudenter ved Institutt for geofag. Mer informasjon kommer.

Tid og sted: , NHM/Botanisk hage, Tøyen

Geologiens dag arrangeres hvert år i regi av Norsk Geologisk Forening. I år er dagen på lørdag 7. september. Det er et bredt program med lærerike og interessante aktiviteter for alle.

Tidligere

Tid og sted: , Aud 2, The Geology Building

Trial lecture title: "Atmospheric dynamics behind vertical and horizontal heat transport in the extratropics”

Tid og sted: , GEO Auditorium II

Our next LATICE seminar will be about modeling snow dynamics in cold regions with presentations from Arnaud Jansen and Malin Ahlbäck on May 30th, 2024 at 14:00.

Tid og sted: , Aud 2 & Mellomrommet 102

The Department of Geosciences and iEarth have the pleasure of inviting you to a short seminar on Tuesday the 30/4. There will be an introductory talk at 9.15 (Aud II, Geologibygningen), followed by mingling and a workshop from 10.15-12.00 (Mellomrommet 102, Geologibygningen).

Tid og sted: , University of Oslo, Tøyen hovedgård (Botanical garden, Oslo)

The interactive full day event Oslo Hydrogen Seminar the 23rd of April is dedicated storage of hydrogen. The seminar is organised by researchers  at Section for Environmental Geosciences at Dept. of Geosciences in collaboration with the HYSTORM research project, and University of Edinburgh.

Tid og sted: , Online or in Bergen, register for more details at billetto.no

The Nordic Sedimentary Research Group Annual General Meeting 2024 will be held 11th and 12th of April in Bergen. This year's annual meeting is hosted by University of Bergen, and the meeting is also possible to follow online.

Tid og sted: , Geologibygningen, Blindern

Velkommen til alle studenter ved Institutt for geofag til geofaglig karrieredag torsdag 22. februar! Programmet for dagen er nå klart.

Tid og sted: , Aud 2, The Geology Building

Trial lecture title: “Basic concepts and challenges in hydrology”

Tid og sted: , Aud 2, The Geology Building

Trial lecture title: "Nordic Hydrology - the role of snow"