Geologiens dag i Oslo

Geologiens dag arrangeres hvert år i regi av Norsk Geologisk Forening. I år er dagen på lørdag 7. september. Det er et bredt program med lærerike og interessante aktiviteter for alle.

Botanisk hage, Tøyen: Botanisk hage, Tøyen: Den nye steinhagen utenfor hovedinngangen til Naturhistorisk museum på Tøyen i Oslo. Dette er en utendørs utstilling om geologi tilpasset barn, men også andre interesserte kan ha stor glede av utstillingen. Steinhagen er ny, og åpnet i mai 2024. Foto: Gunn Kristin Tjoflot/UiO

Geologiens dag på Tøyen

Geologiens dag arrangeres hvert år på flere steder i Norge i regi av Norsk Geologisk Forening. Dette arrangementet er til glede for alle som er interessert i norsk natur, og programmet er for både yngre og eldre målgrupper. Årets tema er: "Den nye steinalderen".

Logo: 20-års jubileum for Geologiens dag.I år er det den 20. gangen 'Geologiens dag' arrangeres, og dette markeres med et 20-årsjubileum!

Flere ansatte ved Institutt for geofag og studenter fra studentforeningene GÆA og GFU er vanligvis med på programmet, og har stands ved Naturhistorisk museum i Botanisk hage på Tøyen.  Velkommen til å besøke oss!

Se nettsidene for Geologiens dag for program (sortert fylkesvis):

geologiensdag.no

Les mer om Norsk Geologisk Forening (NGU) på deres nettsider.

Publisert 26. juni 2024 14:24 - Sist endret 26. juni 2024 14:41