Forskningsdagene 2017

Institutt for geofag deltar på Forskningsdagene 2017, i år viet temaet verdier. Møt oss på Forskningstorget på Universitetsplassen sammen med resten av CIENS-nettverket 22.-23. september.

Velkommen til Forskningsdagene 2017. Foto: Institutt for geofag/GKT

Velkommen til Forskningsdagene 2017. Foto: Institutt for geofag/GKT

Forskningstorget

Forskningsdagene er en forskningsfestival som arrangeres over hele landet som et samarbeid mellom ulike forskningsinstitusjoner og Norges forskningsråd. Tema for årets festival er verdier. Det handler om hvordan vi forvalter ressursene våre og skaper nye verdier både på land og i havet.

Institutt for geofag deltar på festivalen i Forskningstorget med undertemaet 'Sikre naturverdier': Hvilke verdier ligger i naturen? Hvilke verdier kan være truet av naturen? Hvor er det rent drikkevann og vannkraftsressurser?

Hvilken verdi utgjør isbreene våre? Hvordan kan vi sikre oss mot skred? Hva er konsekvensen av tinende permafrost? Hvordan styres klima av sammenhengene mellom bakken og atmosfæren? Og mange andre spørsmål....

Kom innom standen til Institutt for geofag i CIENS-teltet og snakk med oss om verdiene i naturen.

Tid og sted: 22. -23. september, Universitetsplassen, Oslo sentrum

Også CEED, Senter for Jordens utvikling og dynamikk deltar på Forskningstorget med temaet: Vann, magma og vulkaner

Bilde fra Forskningsdagene 2013 med stands til alle utstillerne på Karl Johans gate og Universitetsplassen. Foto: Institutt for geofag/GKT

Publisert 4. sep. 2017 11:00 - Sist endret 12. okt. 2020 10:35