Påviser nedsmelting av isbreane i Himalaya

For første gong er det vitskapleg bevist at mest alle isbreane i Himalaya minkar. Funnet blir publisert i tidsskriftet Nature denne veka, og førsteforfattar er professor Andreas Kääb ved Institutt for geofag, Universitetet i Oslo.

Bildet viser isbreen Nogozumba i Nepal. Fjellet Cho Oyu på 8201 m synes i bakgrunnen. Foto: Kimberley Casey.

Det er data frå satellitten ICESat fra NASA av isbrear frå grenseområdet mellom Afghanistan og Pakistan og vidare gjennom India, Nepal, Kina og Bhutan som viser at alvorlege klimaendringar også skjer i heile fjellkjeda Himalaya.

Les original artikkel i Uniforum:

Påviser nedsmelting av isbreane i Himalaya.Uniforum, 22.08.2012

Referanse:

A. Kääb m.fl. (2012) Contrasting patterns of early twenty-first-century glacier mass change in the Himalayas. Nature, vol. 488, side 495-498.

Publisert 30. aug. 2012 21:16 - Sist endret 28. des. 2022 12:47