Slutt på feltkurset Svalex

Mange studenter har hatt gleden av å reise på feltstudiet SVALEX på Svalbard. Institutt for geofag kan ha sendt studenter og vitenskaplige ansatte til Svalbard for siste gang denne høsten. Professor Arild Andresen har vært med alle de 14 årene SVALEX har blitt arrangert og har blitt intervjuet i en artikkel på geoforskning.no.

MS Expedition foran Nordenskiöldbreen, der studentene lytter til Arild Andresens forelesning. Foto: Hans Arne Nakrem

SVALEX er et tolvdagers tverrfaglig kurs bestående av foredrag, prosjekt- og feltarbeid for studenter i geologi, geofysikk og petroleumsteknologi fra norske universiter.

Målet med kurset at studentar og vitenskaplige blir kjent med den geologiske utviklingen på Svalbard og i Barentshavet.

Les artikkel:

Kroken på døra etter 14 år. geoforskning.no, 1.9.2014