English version of this page

Aktuelt

Aktuelt og "I media" artikler der forskere fra Seksjon for studier av sedimentære bassengstudier har bidratt. Listen er ikke fullstendig og noen oppslag er på engelsk.

Publisert 26. apr. 2024 17:02

Søkartala i Samordna opptak 2024 for høgare utdanning er klare, og mange ynskjer å studera ved høgskule og universitet i år. For dei to studieprogramma i geofag ved Institutt for geofag ved UiO er det ein fin oppgang i antal fyrstevalssøkarar sett i forhold til fjoråret.

Publisert 14. mars 2024 09:06

Universitetet i Oslo har inngått en samarbeidsavtale med Equinor om forskning på klimaendringer og energisystemer, materialteknologi, karbonlagring og rettslige og politiske prosesser i det grønne skiftet.

Published Nov. 10, 2023 4:10 PM

The lecture: "No Seal, no Deal – Evaluating seal quality of CO2 storage sites, offshore Norway", was helt by Md Nazmul Haque Mondol, Professor at Dept of Geosciences, on the 18. October 2023. The recorded GeoWednesday lecture is now available and can be seen on YouTube.