Filmvisning 'Fire of Love', Oslo Pix, med introduksjon av Olivier Galland

Det franske ekteparet Katia og Maurice Krafft levde og døde for en dypere forståelse av vulkanenes mysterier. Se dokumentarfilmen om deres liv og deres spektakulære opptak av lava i alle former. Visningen 1. sep. på Oslo Pix introduseres av Olivier Galland, forsker ved Institutt for geofag.

Bilde: Fire of Love. Oslo Pix Filmfestival 2022 (dokumentarfilm).

Fire of Love. Oslo Pix Filmfestival 2022 (dokumentarfilm).

Det franske ekteparet Katia og Maurice Krafft levde og døde for en dypere forståelse av vulkanenes mysterier. Sammen dokumenterte de vulkanenes livsfarlige skjønnhet, og inspirerte forskere i vulkanologi.

Nå 30 år etter deres tragiske dødsfall, viser denne dokumentarfilmen deres liv og samtidig kan du se deres spektakulære opptak av lava i alle de former lava i utbrudd kan innta. Filmen vises på Oslo Pix Filmfestival som er 28. august til 2. september.

Visningen av Fire of Love den 1. september introduseres av Olivier Galland, forsker og vulkanekspert, Institutt for geofag. Se filmen på Vega Scene, Hausmansgate, 1.9, kl. 20.30. Studenter får rabatt.

Les mer om filmen: https://www.oslopix.no/no/film/2022/fire-of-love

Sjanger: Dokumentar | 2022 | Canada, USA.

Regissør

Sara Dosas dokumentarfilmer utforsker menneskets forhold til naturen. Hun står bak filmer som The Last Season (2014) som var nominert til Independent Spirits Truer than fiction-pris, og The Seer and the Unseen (2019) som vant dokumentarprisen under Oslo Film Festival. Fire of Love hadde premiere under årets Sundance.

Publisert 2. jan. 2023 13:55 - Sist endret 17. jan. 2023 12:14