Hvor kan du jobbe med geofag: geologi, geografi og geofysikk?

Med en utdanning i geofag: geologi, geografi og geofysikk har du kunnskap og kompetanse som er etterspurt i dagens og fremtidens arbeidsmarked. Generelt opplever akademikere liten ledighet, og mulighetene for de som har studert geofag er mange. Våre tidligere studenter jobber i offentlig forvaltning og offentlige- og private selskaper i inn- og utland.

Karriere og jobbmuligheter

Geofag omfatter flere fagområder innen realfag og teknologi, og studier i geofag: geologi, geofysikk og geografi kvalifiserer for mange ulike yrker avhengig av din spesialisering i studiene og dine interesser.

Tidligere GEO-studenter fra UiO arbeider som rådgivere, konsulenter, forskere, geologer, geografer, geofysikere, ingeniører eller får andre yrkestitler når de kommer ut i jobb.

Geofag studier fører til flere yrkesveier og muligheter. Foto: Sælthun/Asbjørnsen/UiO
Studier i geofag fører til flere yrkesveier og gir mange muligheter. Foto: Sælthun, Asbjørnsen, UiO

Noen steder våre tidligere studenter arbeider:

Bli student ved UiO! Vi utdanner studenter med kunnskap, evne og vilje til å skape en bedre verden.

10 gode grunner til å studere ved UiO

Studerer du realfag og teknologi på Universitetet i Oslo er du forberedt på fremtiden. Se gode grunner til å velge å studere ved UiO.

Se også gode grunner til å studere geofag: geologi, geofysikk og geografi ved UiO

Velkommen til å søke studier i geofag: geologi, geofysikk og geografi ved UiO!

GEO i sosiale medier

Følg oss gjerne i sosiale medier