English version of this page

Rykende fersk forskning om koronaviruset

Det er mye nytt å lære om koronaviruset. Institutt for biovitenskap inviterte denne våren forskere fra inn- og utland, til å formidle det de vet om viruset, og om utviklingen av vaksine. Se video fra seminarene under.

Medisinsk illustrasjon av koronavirus
Foto: Unsplash

Koronavirus og vaksinestrategier

Hvordan kan vi lage effektive vaksiner mot et nyoppstått virus, og hva kan læres av tidligere erfaringer? IBV inviterte til et Zoom-seminar den 26. mars, om koronavirus og vaksinestrategier med Gunnveig Grødeland fra Oslo universitetssykehus og Inger Sandlie fra Institutt for biovitenskap.

Videoopptak av seminaret, med tillatelse fra seminaristene og de som deltok i diskusjonen. Takk til Realfagsbiblioteket for hjelp med redigering av video.

Seminarvert: Rein Aasland, instituttleder

Kunnskap om korona fra Kina og USA

IBV inviterte til et Zoom-seminar den 2. april om koronaviruset, med George Fu Gao fra Chinese Center for Disease Control and Prevention, og Ottar N. Bjørnstad fra Pennsylvania State University, USA.

Videoopptak av seminaret, med tillatelse fra seminaristene og de som deltok i diskusjonen. Takk til Realfagsbiblioteket for hjelp med redigering av video.

Seminarvert: Rein Aasland, instituttleder

Publisert 13. apr. 2020 12:51 - Sist endret 28. apr. 2023 15:14