English version of this page

Årets Darwin Day var en suksess

Den 18. utgaven av Darwin Day ved Universitetet i Oslo fikk tittelen "a multidisciplinary approach to save the common Scandinavian marine waters".

4 foredragsholdere

Foredragsholderne som holder den tradisjonelle gaven: en kunstnerisk tolkning av Charles Darwin, gravert med foredragsholdernes navn. Fra venstre til høyre: Even Moland, Sissel Jentoft, Rasmus Hansson og Pierre de Wit. Foto: UiO.

Darwindagen ved Universitetet i Oslo er et årlig arrangement i regi av Centre for Ecological and Evolutionary Synthesis, CEES, ved Institutt for biovitenskap. Vi er takknemlige for bidragene fra foredragsholderne Pierre de Wit, Sissel Jentoft, Even Moland og Rasmus Hansson. Vi vil også takke publikum for deltakelsen.

Darwin Day 2024, som dekker "Evolution of humans and human culture – the impact of ancient DNA and the enabling technologies", vil bli avholdt 12. februar 2024. Hold av datoen.

Mer informasjon om kommende og tidligere Darwin Day-arrangementer finner du i arrangementslisten til CEES (engelsk).

Foto av Kjetill Jakobsen, Arne Klungland og Nils Chr. Stenseth.
Darwinprisen ble delt ut til Arne Klungland (i midten) på Darwindagen. Prisen ble delt ut av Nils Chr. Stenseth (til høyre). Til venstre: Kjetill S. Jakobsen, som ledet arrangementet. Foto: UiO.

Du kan lese mer om prisvinneren på titan.uio.no

Publisert 23. feb. 2023 11:51 - Sist endret 23. feb. 2023 11:51