English version of this page

Universitetets HMS-pris til Cecilie Mathiesen

Cecilie Mathiesen har blitt tildelt Universitetet i Oslos HMS-pris for 2022, for sin ekstraordinære innsats for arbeidsmiljøet på arbeidsplassen.

Kvinne med diplom

Avdelingsleder Cecilie Mathiesen har fått Universitetet i Oslos HMS-pris for 2022. Foto: Åslaug Brynildsen.

Cecilie Mathiesen er avdelingsleder ved instituttets seksjon for genetikk og evolusjonsbiologi, EVOGENE. Hun har utmerket seg ved sitt bidrag til praktisk og psykososialt HMS-arbeid ved Institutt for biovitenskap.

- Det er veldig hyggelig å få HMS-prisen. Det er fint at alle de små og store tingene man gjør blir lagt merke til og at folk faktisk ser at det fører til bedre arbeidsmiljø for IBVs ansatte og studenter, forteller Cecilie Mathiesen.

Cecilies bidrag spenner fra laboratoriesikkerhet til ergonomi og kontorinnredning, og til å være en pådriver i seksjonens arbeid for HMS- og arbeidsmiljøkultur. I tillegg har hun i en årrekke utmerket seg i instituttets HMS-arbeid, og har tidligere blitt tildelt IBVs HMS-pris for sitt arbeide. Nominasjonen forteller om en svært engasjert leder og medarbeider.

Universitetet i Oslos HMS-pris

HMS-prisen ble delt ut på årets LAMU-seminar, av universitetsdirektør Arne Benjaminsen. Cecilie mottar også 25 000 kroner, som skal brukes til å forsterke eller forbedre HMS-arbeidet ved Institutt for biovitenskap.

Les mer om HMS-prisen og tildelingen.

Publisert 29. mars 2023 17:18 - Sist endret 29. mars 2023 17:18