Tidligere

Tid og sted: , Nucleus, Bikuben, Kristine Bonnevies hus

IBV hosts four guest lectures on Marine Ecology on Tuesday 15 November and Wednesday 16 November. Today: Cédric Meunier and Roksana Majewska.

Tid og sted: , Nucleus, Bikuben, Kristine Bonnevies hus

IBV hosts four guest lectures on Marine Ecology on Tuesday 15 November and Wednesday 16 November. Today: Kristian Spilling and Adriana Lopes dos Santos.

Tid og sted: , Auditorium 3, Kristine Bonnevies hus, Universitetet i Oslo

Det er 200 år siden Gregor Johann Mendel ble født og BIO-konferansen 2022 vil markere dette. Mendel er med rette kalt «genetikkens far» og årets konferanse vil vise hvor vi står i dag.

Tid og sted: , Vilhelm Bjerknes' hus, Auditorium 1, Blindern

Åpne foredrag av Catherine (Katie) Peichel og Dag Undlien. Temaet inkluderer mendelsk genetikk og darwinistisk evolusjon, og hvordan genetikk benyttes i moderne medisin. Arrangementer holdes på engelsk.

Tid og sted: , Digitalt arrangement (Zoom)

Åpne foredrag av Detlef Weigel (Max Planck Institute for Biology Tübingen, Tyskland) og Anna Wargelius (Havforskningsinstituttet, Norge). Arrangementet holdes på engelsk.