Aktuelle saker frå instituttet
-
Sommerstudenter måler karbonbonopptaket til blåbær, krøkebær, tyttebær og røsslyng 21. juni 2024 08:05
Biovitenskap-studentene Maren Mansika og Marie Kristine Kvendseth Rimstad er godt i gang med sommerprosjektet sitt. De er blant 50 studenter som har fått stipend av UiO:Livsvitenskap til å forske på et reelt forskningsprosjekt i sommer.
-
Utlysning av UiOs innovasjonsmidler for forskere 18. juni 2024 13:04
Er du en forsker med en innovativ idé basert på forskningen din som kan bidra til løse et viktig behov i samfunnet, men trenger finansiering til å utvikle ideen videre? Sjekk UiOs utlysning av innovasjonsmidler for alle fagområder. Søknadsfristen er 2. september.
-
Satsingen UiO:Livsvitenskap videreføres for fem år 18. juni 2024 11:32
Universitetet i Oslos styre har vedtatt at satsingen UiO:Livsvitenskap skal videreføres for en ny femårsperiode. Dette blir den tredje perioden for den midlertidige satsingen som ble opprettet i 2015.
-
Jeannette Christensen er ny REAL kunstner 11. juni 2024 09:45
MN-fakultetets gjestekunstner høsten 2024 blir Jeannette Christensen med prosjektet «Jelly Works». Vi gratulerer!
Arrangement
I media
-
Angst og ansvar i menneskets tidsalder 26. juni 2024 15:34
-
Vi trenger en mer fremsynt naturforvaltning i klimaendringenes tidsalder 25. juni 2024 08:12Klimaendringene skjer nå med en hastighet som gjør at vi snart må tegne om det naturgeografiske norgeskartet.
-
Vil denne «nasjonalfisken» forsvinne? 25. juni 2024 02:30KRONIKK: Røya er et slående eksempel på hvordan arter tilpasset kaldt og rent vann kan få en dramatisk tilbakegang om utviklingen fortsetter som ...
-
Frihet til å formidle 24. juni 2024 16:00
-
Vi trenger en mer fremsynt naturforvaltning i klimaendringenes tidsalder 21. juni 2024 15:08Klimaendringene skjer nå med en hastighet som gjør at vi snart må tegne om det naturgeografiske Norgeskartet.
-
Om hva studentene trenger og hva universitetene kan og bør tilby 21. juni 2024 07:59Stadig flere tar nå høyere utdanning, og studentene kommer med ulike forventninger og forutsetninger. Noen skylder på studentene, andre skylder på skolen. Vi tror noe av svaret ligger hos universitetene selv.