English version of this page

Nytt ansikt: Joy Banik

Joy Banik er ny PhD-student ved Senter for økologisk og evolusjonær syntese (CEES) ved Institutt for biovitenskap. Fra Bangladesh.

Personfoto av Joy

Joy Banik. Foto: privat.

Mitt navn er Joy Banik, og jeg har nylig startet på min PhD-reise under veiledning av Yngvild ved Senter for økologisk og evolusjonær syntese (CEES) ved Institutt for biovitenskap. Min forskning vil fokusere på å bruke avanserte matematiske modeller for å utforske dynamikken i Borreliose, den mest utbredte vektorbårne sykdommen på den nordlige halvkule. Som en del av dette prosjektet er målet mitt å utvide en stadiumstrukturert epidemiologisk modell som tidligere er utviklet av gruppen vår.

Før jeg begynte på CEES, fullførte jeg min mastergrad ved OsloMet i anvendt datateknologi og informasjonsteknologi, med hovedvekt på matematisk modellering. Mine forskningsinteresser fokuserer på anvendelse av matematikk på biologiske modeller. Under min tid på OsloMet arbeidet jeg med sykdomsøkologi, spesielt med å utvikle en modifisert modell for å representere COVID-19-transmisjonsdynamikk mens jeg inkluderte realistisk menneskelig oppførsel knyttet til spredning av viruset innenfor nærstående regioner.

Publisert 8. aug. 2024 10:48 - Sist endret 8. aug. 2024 10:54