English version of this page

Prosedyre for HMS i undervisning

Prosedyren skal sikre et godt arbeidsmiljø og læringsmiljø på lab og i felt både for studenter og ansatte.

Denne prosedyren gjelder all undervisningsaktivitet ved IBV.

Ansvar

Utdanningsledere har det overordnede ansvar for alle laboratoriekurs ved IBV.

Studieadministrasjonen er ansvarlig for å kontrollere at studentene har obligatoriske HMS-kurs, informere og purre studenter.

Fremgangsmåte

Alle studenter skal ha tatt og bestått generell HMS opplæring i løp av første semester de er på IBV. Oppmelding registreres gjennom studieadministrasjonen.

Obligatoriske forkunnskaper på IBV er definert som:

Milepæler for sjekk av nødvending HMS-kurs

1. Semesterstart

• Studieadministrasjonen skal før semesterstart sjekke at alle studenter har tatt nødvendig HMS-opplæring. De vil sende ut påminnelse til studentene.

• Ved semesterstart sendes det lister over studenter som ikke oppfyller forkunnskapskravene til faglærere/emneansvarlige.

2. Oppstart lab og feltundervisning:

Alle studenter skal ha tatt og bestått sikkerhetskurs for lab og feltundervisning før undervisningen på lab og felt starter.

• Emneansvarlige følger opp studenter som ikke har obligatoriske HMS-kurs i laboratoriesikkerhet før oppstart på lab.

• Emneansvarlige og feltansvarlige følger opp studenter som ikke har obligatoriske HMS-kurs i feltsikkerhet før oppstart i felt.

• Studieadmistrasjonen oversender lister over alle studenter som i tillegg til generell studiekompetanse har nødvendige og obligatoriske HMS-kurs til emneansvarlig. (Nå burde alle studenter opptatt til emne ha bestått de obligatoriske HMS-kurs.)

Andre tilgjengelige HMS-kurs

Publisert 10. okt. 2022 11:32 - Sist endret 4. nov. 2022 13:43