Gemini-senter Systemutvikling

Systemutvikling er oppnevnt som et nytt Gemini-senter for perioden 20108-2022.

Viktoria Stray, UiO, og Nils Brede Moe, SINTEF, mottok diplom og blomster fra rektor Gunnar Bovim og konsernsjef Alexandra Bech Gjørv på vegne av Geminisenter Systemutvikling. (Foto: Petter Haugan, SINTEF)

Fagmiljøer ved tre institusjoner står bak Gemini-senter Systemutvikling: Institutt for datateknologi og informatikk ved NTNU IE, Institutt for informatikk ved UiO MatNat, og SINTEF Digital.

Formålet er å løfte den faglige kvaliteten innenfor et disruptivt område og i en internasjonal konkurranse-situasjon. Fagområdet er i vekst og kompetansen er etterspurt i samfunnet. Fagområdet er i rivende utvikling, det er et stort marked for utvikling av produkter og tjenester, og et felles miljø er godt posisjonert for å gripe mulighetene.

Publisert 6. des. 2018 10:27 - Sist endret 6. des. 2018 10:28