Min forskning dreier seg om læring i programmering og matematikk. Jeg er veldig glad i undervisning og veiledning, og vil at disse skal være forskningsbasert og fremme studentenes forståelse. Jeg tok min doktorgrad i undervisningsforskning ved Centre for Computing in Science Education (CCSE), et senter for fremragende undervisning på Universitetet i Oslo. Jeg har også jobbet som utvikler, matematikklærer i videregående skole og på universitetets IT-avdeling (USIT).
Odd Petter Sand
Førstelektor
-
Undervisning i IT
English version of this page
E-post
oddps@ifi.uio.no
Brukernavn
Besøksadresse
Gaustadalléen 23B
0373 Oslo
Postadresse
Postboks 1080 Blindern
0316 Oslo
Publikasjoner
-
Sand, Odd Petter; Lockwood, Elise; Caballero, Marcos & Mørken, Knut Martin (2022). Three cases that demonstrate how students connect the domains of mathematics and computing. Journal of Mathematical Behavior. ISSN 0732-3123. 67. doi: 10.1016/j.jmathb.2022.100955. Fulltekst i vitenarkiv Vis sammendrag
-
Sand, Odd Petter; Lockwood, Elise; Caballero, Marcos & Mørken, Knut Martin (2022). Students’ Development of a Logarithm Function in Python Using Taylor Expansions: a Teaching Design Case Study. Digital Experiences in Mathematics Education. ISSN 2199-3246. doi: 10.1007/s40751-022-00104-3. Vis sammendrag
-
Sand, Odd Petter; Odden, Tor Ole; Lindstrøm, Christine & Caballero, Marcos Daniel (2018). How computation can facilitate sensemaking about physics: A case study. Physics Education Research Conference Proceedings. ISSN 1539-9028. s. 1–4. doi: 10.1119/perc.2018.pr.Sand. Fulltekst i vitenarkiv
-
Løken, Trygve Kvåle & Sand, Odd Petter (2024). Ungdomsskoleelevers spontane bruk av programmeringskonsepter for å løse sammensatte geometriske problemer. Vis sammendrag
-
Sand, Odd Petter (2023). Seminar: Integrating Computing with Mathematics and Science Education. Vis sammendrag
-
Sand, Odd Petter (2022). Leveraging the Potential of Abstraction in Programming Education. Vis sammendrag
-
Sand, Odd Petter; Lockwood, Elise; Caballero, Marcos & Mørken, Knut Martin (2022). Four Patterns in Students’ Connections Between Mathematics and Computing. Vis sammendrag
-
Sand, Odd Petter (2018). How to get students to engage in computational sensemaking.
-
Sand, Odd Petter; Odden, Tor Ole; Lindstrøm, Christine & Caballero, Marcos Daniel (2018). How computation can facilitate sensemaking about physics.
-
Sand, Odd Petter (2021). Integrating Computing with Mathematics and Science Education. Universitetet i Oslo. ISSN 1501-7710.
-
Sand, Odd Petter (2021). Integrating Computing with Mathematics and Science Education: Case Studies of Student Understanding and Teaching Design. Universitetet i Oslo. ISSN 1501-7710. Fulltekst i vitenarkiv Vis sammendrag
-
Sand, Odd Petter & Elgarøy, Øystein (2016). Massive neutrinos and spherical collapse in LCDM and DGP gravity. Universitetet i Oslo.
Publisert
24. aug. 2022 13:59
- Sist endret
23. feb. 2023 13:12