Læringsteknologi

Hvordan kan vi bruke vår teknologikunnskap til å utvikle noe som understøtter læringen for våre studenter?

Det er stor forskjell på hvordan studenter lærer seg fag på – en del bruker de samme studieteknikkene de har lært fra vgs. Dessverre har ikke studiehverdagen fulgt den teknologiske utviklingen som preger samfunnet for øvrig. Det er ikke lett å finne nye studieteknikker og spesielt ikke hva som er den beste formen for et gitt fag eller emne. Det bør også være mulig å tilpasse individuelle opplegg for studenter med forskjellig behov.

Hvordan kan vi bruke vår teknologikunnskap til å utvikle noe som understøtter læringen for våre studenter?

Masteroppgave innen læringsteknologi kan enten være individuelle eller i samarbeid med andre masterstudenter. Her er det store muligheter til å fordype seg i tema som du engasjerer deg for.

 

Ta kontakt med Omid Mirmotahari, omidmi@uio.no så finner vi ut av det sammen 

 

Eksempler på temaer for oppgaver:

Adaptive læringsstier

Gamification av pensum

Par-programmering

Hverandre-vurdering

App-utvikling for læringsmiljø (sosialt og faglig samarbeid)

Automatisk vurdering og tilbakemelding

Design-thinking på utdanning

Analyse av store datasett

Nye evalueringsformer og eksamensgjennomføring

 

 

 

Publisert 28. sep. 2022 09:41 - Sist endret 28. sep. 2022 09:42

Veileder(e)

Omfang (studiepoeng)

60