Det er stor forskjell på hvordan studenter lærer seg fag på – en del bruker de samme studieteknikkene de har lært fra vgs. Dessverre har ikke studiehverdagen fulgt den teknologiske utviklingen som preger samfunnet for øvrig. Det er ikke lett å finne nye studieteknikker og spesielt ikke hva som er den beste formen for et gitt fag eller emne. Det bør også være mulig å tilpasse individuelle opplegg for studenter med forskjellig behov.
Hvordan kan vi bruke vår teknologikunnskap til å utvikle noe som understøtter læringen for våre studenter?
Masteroppgave innen læringsteknologi kan enten være individuelle eller i samarbeid med andre masterstudenter. Her er det store muligheter til å fordype seg i tema som du engasjerer deg for.
Ta kontakt med Omid Mirmotahari, omidmi@uio.no så finner vi ut av det sammen
Eksempler på temaer for oppgaver:
Adaptive læringsstier
Gamification av pensum
Par-programmering
Hverandre-vurdering
App-utvikling for læringsmiljø (sosialt og faglig samarbeid)
Automatisk vurdering og tilbakemelding
Design-thinking på utdanning
Analyse av store datasett
Nye evalueringsformer og eksamensgjennomføring