Aktuelle saker

Publisert 20. jan. 2023 15:56

-Different teaching methods, less mathematics and physics, great guest lecturers and lots of communication between the scientific staff and the students. Joyful!

Publisert 25. sep. 2022 12:14

UiO har startet opp med en forelesningsserie hvor forskere presenterer dagsaktuell forskning på Lillestrømbibliotekene én kveld i måneden.

Publisert 16. aug. 2022 11:58

-Vi gleder oss veldig til å treffe nye og nåværende studenter til et nytt semester i et normalår, sier ITS-studieleder Kaja Mosserud-Haavardsholm.

Publisert 19. feb. 2021 14:59

Spenningen var til å ta og føle på noen minutter i går kveld. Mars-roveren Perseverance med den norsk-produserte georadaren Rimfax, landet trygt på Mars like før klokka 22 i går.

Publisert 8. sep. 2020 12:56

The first webinar in the 6G Research Visions Webinar Series “Challenges for 6G Addressing a Sustainable Future – What Is Missing Today?” will present the findings by the expert group members who prepared the White Paper on 6G Drivers and the UN SDGs.

Publisert 7. juli 2020 14:07

Hør gjerne Forsvarets forskningsinstitutts podcast om sommerens store NASA-ekspedisjon til planeten Mars. Det norske bidraget til oppdraget, er georadaren Rimfax som skal se flere meter ned under Mars-overflaten. Spørsmålet er ikke lenger «Is there life on Mars?», men snarere «Was there life on Mars?».