Møter cybertrusler med nytt masterprogram

Institutt for informatikk etablerer i samarbeid med Institutt for teknologisystemer et nytt masterprogram i informasjonssikkerhet. Masteren gir spesialist-og breddekompetanse i digital sikkerhet.

Velger du studieretningen informasjonssikkerhet, lærer du hvordan informasjonssystemer kan bygges for å tåle og håndtere både utilsiktede uhell og bevisste angrep.

Digital sikkerhet

Har du lyst til å jobbe med å styrke samfunnssikkerhet, risikostyring og beredskap? Vil du lære om hvordan du kan forebygge og håndtere dataangrep og sammenbrudd i IT-infrastruktur, spør UiO. Hvis svaret er ja, er dette kanskje studieretningen for deg.

Breddekompetanse innen informasjonssikkerhet

- Vi er svært fornøyde med at flere av våre dyktige ITS-forelesere bidrar med aktuelle emner innen sikkerhet inn i det nye masterprogrammet, sier utdanningsleder ved ITS, Øivind Kure. En av dem er førsteamanuensis Solveig Bruvoll.

- Masterprogrammet gir spesialkompetanse innen cybersikkerhet, men alle studentene ved UiO kan ta sikkerhetsemner som valgfag også. På den måten gir studiene vi tilbyr også en veldig god breddekompetanse innen informasjonssikkerhet, sier Bruvoll.

Her kan du lese mer om masterprogrammet i informasjonssikkerhet

Av Mette Johnsrud
Publisert 25. mars 2019 15:40 - Sist endret 26. mars 2019 13:49