English version of this page

Kjemi Grand Prix!

Om arrangementet

Det blir noen viktige endringer fra tidligere år og den viktigste endringen er at dette nå er et internarrangement. Målet er at forskere, ansatte og studenter skal vite hva som skjer av forskning i de ulike seksjonene.

Kjemi Grand Prix arrangeres som en formidlingskonkurranse. Vinneren avgjøres av stemmer fra publikum og en ekstern jury bestående av fem medlemmer som ikke nødvendigvis kan noe om kjemi! Husk at publikum også kan stemme – så andre ansatte, bachelorstudenter og masterstudenter vil også kunne stemme på det beste bidraget.

Deltakerne bedømmes på sin evne til å formidle populærvitenksapelig ved å holde et foredrag på 4 minutter. Kandidaten velger selv om foredraget holdes på norsk eller engelsk.

De som bidrar skal bli flinkere til å formidle populærvitenskapelig og de som lytter skal lære noe om instituttet – en vinn-vinn situasjon!

Vinneren får 10.000 NOK i reisestipend/open source publisering.

Presentasjonene blir tatt opp og lagt ut som ekstern formidling via sosiale medier/nettsider.

Seksjonslederne er ansvarlige for å nominere kandidater, og hver av våre 7 forskningsseksjoner kan nominere minst én, maks to, kandidater.

Kandidatene må være stipendiater, eller ferske forskerene (det vil si ikke mer enn 2 år siden de har levert phd-avhandlingen). Hvis du ønsker å delta på dette tar du kontakt med din seksjonsleder. Kanskje er du heldig og blir en av de to utvalgte fra din seksjon!

Siste frist for å nominere kandidater er 14. Desember (ja, det er seksjonsledermøte den dagen).

Navn og kontaktinformasjon til de nominerte kandidatene sendes til Elina Melteig.

Det blir servering og mingling, så hold av datoen!

Grunnet servering vil det bli en påmelding for alle som skal være med å høre på.

Påmeldingen vil bli sendt ut på epost, og den vil også bli lagt inn på nettsiden.

Kandidater til konkurransen

Katalyse: Emil Sebastian Gutterød

Organisk kjemi: Vittoria Mallia

Elektrokjemi: Xinwei Sun

Kjemisk livsvitenskap: Nico König og Elif Köksal

Miljøkjemi: Alexander Håland

Uorganisk materialkjemi: Halvor Høen Hval

Teoretisk kjemi: Thibaud Freyd

Program:

14:00   Mingling med mineralvann og snacks

14:30   Showet starter i auditorium 1

16:00   Vinneren kåres og det serveres mat og mineralvann i foajeen.

Husk å melde deg på (under) slik at vi får bestilt riktig mengde mat!

Arrangementet er åpent og gratis for alle ansatte og studenter ved Kjemisk institutt!

Publisert 21. nov. 2018 14:05 - Sist endret 3. des. 2019 16:43