Kjemi Grand Prix

Kjemi Grand Prix 2020 holdes torsdag 30. januar. Mer informasjon kommer.

Illustrasjonsbilde med erlend-meyer-kolber og fyrverkeri

Om Kjemi Grand Prix

Kjemi Grand Prix er et internarrangemenet for Kjemisk institutt. Målet er at forskere, ansatte og studenter skal vite litt mer om forskningen på de ulike seksjonene.

Kjemi Grand Prix arrangeres som en formidlingskonkurranse. Vinneren avgjøres av stemmer fra publikum og en ekstern jury bestående av opptil seks medlemmer.

Deltakerne bedømmes på sin evne til å formidle populærvitenskapelig ved å holde et foredrag på 5 minutter. Kandidaten velger selv om foredraget holdes på norsk eller engelsk.

De som bidrar skal bli flinkere til å formidle populærvitenskapelig og de som lytter skal lære noe om instituttet – en vinn-vinn situasjon!

Presentasjonene blir tatt opp og lagt ut som ekstern formidling via sosiale medier/nettsider.

Seksjonslederne er ansvarlige for å nominere kandidater, og hver av våre 7 forskningsseksjoner kan nominere minst én, maks to, kandidater.

Kandidatene må være masterstudenter, stipendiater, eller ferske forskerene (det vil si ikke mer enn 2 år siden de har levert phd-avhandlingen). Hvis du ønsker å delta på dette tar du kontakt med din seksjonsleder. Kanskje er du heldig og blir en av de to utvalgte fra din seksjon!

Navn og kontaktinformasjon til de nominerte kandidatene sendes til Elina Melteig.

Kandidater til konkurransen

Katalyse: Isabelle Gerz

Organisk kjemi:

Elektrokjemi:

Kjemisk livsvitenskap: Giacomo Pesci og Frøydis Sved Skottvoll

Miljøkjemi: Baptiste Languille og Camille Crapart

Uorganisk materialkjemi: Martin Jensen og Veronica Killi

Teoretisk kjemi: Sverre Løyland

14:00   Mingling med mineralvann og snacks

14:15   Showet starter i auditorium 1

16:00   Vinneren kåres og det serveres mat og mineralvann i foajeen.

Husk å melde deg på under!

Arrangementet er alkoholfritt.

Publisert 6. nov. 2019 16:53 - Sist endret 16. jan. 2020 15:40