Hawaii-onsdag

Har du gledet deg til å komme tilbake til Blindern? Det har du all grunn til! Vi inviterer til en strålende start på semesteret våren 2018. Hawaii-onsdag et heldagsarrangement for studenter på MN-fakultetet. Dette blir en dag full av godbiter - parallellsesjoner, matservering, flotte foredrag, stands, Hawaii-hjørne med lys- og ladestasjon, ukuleleorkester og filmvisning av Spacewalker.

Hold av datoen, meld gjerne interesse på Facebook og følg med på arrangementet!

Frokost & åpning

Knut Mørken og Hanne Sølna

Parallellsesjon 1

Lunsj & foredrag

«N ting utenfor pensum som jeg lærte på UiO og trenger i arbeidslivet»

Jørgen Kjoshagen Trømborg (McKinsey & Company)

Foredrag

"Jeg" eller "vi" - om samarbeid i akademia og andre steder, sett med evolusjonære briller!

Dag O. Hessen

Parallellsesjon 2

Foredrag

«Morgendagens helsediagnostikk: store maskiner og små duppedingser»

Steven Ray Wilson og en elektrisk gitar

Mat & ukuleleorkester

Lett å lære, men vanskelig å mestre. Oslo Ukuleleorkester viser hvor allsidig ukulelen er og sprer litt uhøytidelig musikkglede!

Filmvisning: Spacewalker

Det kan forekomme endringer i programmet.

I tillegg vil disse stå på stands i løpet av dagen:

Parallellsesjon 1 & 2

"Hvordan få mest ut av studiehverdagen" ved Linda T. Sørensen (ForVei) og Paul A. Maugesten

kl.10:15 + kl.14:15, Aud. 2

I denne sesjonen vil du lære om tidsplanlegging og kloke grep for en god læringsprosess.

"Å skrive i realfagene: Tre grunner til hvorfor - og fem tips til hvordan" ved Åsmund Husabø Eikenes (Akademisk skrivesenter/MNKOM)

kl.10:15 + kl. 14:15, Aud. 4

Skriving gjør deg til en bedre student, og gir deg kompetanse som arbeidslivet etterspør. I dette foredraget får du inspirasjon og nyttige skriveverktøy gjennom korte skriveøvelser og masse postIT-lapper!

"Stress ned med Hawewe-metoden" ved Ilan Dehli Villanger (ForVei)

kl.11:15 + kl.15:15, Aud. 2

Hva gjør stress og opplevde trusler med organismen, og hvordan kan du få økt kontroll? Realist-tilrettelagt psykologi-mumbojumbo med Ilan.

Emneord: Hawaii-onsdag
Publisert 16. jan. 2018 14:32 - Sist endret 31. okt. 2018 13:23