Som en konsekvens av omorganisering av IT-tjenestene ved UiO må vi gjøre ting litt annerledes her ved kjemisk instiutt. Elektronisk henvendelser vil nå bli fordelt i 2 kanaler; basis-IT og forsknings-IT.
Basis-IT
Basis-IT, "brød og smør"-IT, Generelle henvendelser om IT skal kanaliseres til:
Eksempler på type saker som skal hit: Brukernavn og passord, Skrivere, Vortex/nettpublisering, Skytjenester, Tidsskrifter på nett, VPN, "PCen min er blitt så treg!", Operativsystem-oppdateringer, Microsoft 365 (Teams, Office, Onedrive oa.), Vmware Horizon (view.uio.no), Nettskjema, 2FA, Epost og kalender, Epostlister (Sympa), Administrative IT-systemer (for eksempel ephorte), oa.
Listen er ikke utømmende.
Forsknings-IT
Alt som er kjemifag-relatert skal til
Eksempler: instrument-tilkoblinger, labnett, it i undervisning, spesial-programmer, VDIer, men også organsiatorisk orienterte IT-saker (grupper, tilganger, lagring) og gjeste-tilganger, oa. Listen er ikke uttømmende.
Er du i tvil? it-hjelp@uio.no