0900 – 0915 Innledning ved Solveig Kristensen, studiedekan
Sentre som ressurs for utdanningsutvikling
0915 – 0925 Det nyetablerte Senter for læring og utdanning (SLU) ved konstituert leder Bjørn Stensaker , UV-fakultetet
0925 – 0935 Kompetansesenter for undervisning i realfag og teknologi (KURT) ved Cathrine W. Tellefsen, MN-fakultetet og Fysisk institutt
0935 - 0945 Center for Computing in Science Education (CCSE) ved Anders Malthe-Sørenssen, Fysisk institutt
0945 - 1010 Paneldebatt med de tre innlederne om hvordan sentrene kan bidra til å heve utdanningskvaliteten ved MN, UiO.
1010 – 1025 Pause
Utvikling av utdanning
1025-1045 Beregninger inn i bioutdanningen fra 1. semester ved Lex Nederbragt, Institutt for biovitenskap
1045-1105 Nytt grunnemne i geofag ved Karianne Lilleøren Staalesen, Institutt for geovitenskap
1105-1125 3D printing i mekanikkundervisning, en vei til studentaktiv og forskningsbasert undervisning ved Andreas Carlson, Matematisk institutt
1125-1135 Akademisk dannelse, plagieringsvaksinasjon og andre undervisningstilbud ved Heidi S. Konestabo, Realfagsbiblioteket
1135 – 1215 Lunsj
1215-1300 Studentaktive læringsformer innen biovitenskap (Tone Gregers), matematikk (Inger Christin Borge) og fysikk (Henrik Bjoner Lie).
Paneldiskusjon med innlederne om erfaringene.
1300-1320 Hvordan få undervisningen i astrofysikk til å ta av ved Frode Hansen, Institutt for astrofysikk
1320 – 1345 Pause
1345-1405 Systematisk utvikling av grunnemnet i informatikk ved Siri Moe Jensen og Henrik Løvold, Institutt for informatikk
1405-1425 Hvordan gjøre kvantefysikk forståelse for elever og studenter. Erfaringer fra det studentaktiv forskningsprosjektet Relekvant ved Susanne Viefers og Maria Vetleseter Bøe, Fysisk institutt
1425 -1445 «Flipped classroom» – uten å bli svimmel ved Anders Vik, Farmasøytisk institutt
1445 - 1500 Avslutning og oppsummering Ved Kristian Prytz (Institutt for bovitenskap) og Knut Mørken (Matematisk institutt og MN fakultetet)
Målgruppe: Alle ansatte som er involvert i utdanning.